Thursday, February 19, 2009

iSU seMasA....

AKu NIE sj JE....
nK TNye PENDPT kwn2...
kite nie mahasiswa....
so?????
kite nie bumiputra....
masa dpn negera di tangan kite....
sbb kite nie bakal pemimpin negara kalo panjang umur....
so???
ade kah kite nie graduan yg berkebolehan jika berda di pasaran???
tnye diri sndiri....
kwn2 bole tau jwpn nyr....
krn ape????
krn kwn2 sj tau kemampuan diri kwn2...
maklumlah kn..
ekonomi dunia semakin gawat skrg...
adakah lepas konvo nti ade tawaran kerja untuk graduan yg baru keluar???
hutang ptptn 24 ribu...
kalo xade kije,mcner nk byor ptptn yg kite pinjam???
gua bkn pe,gua prihatin terhadap isu graduan IPTA yg kuar tiada kije...
mmg byk langkah yg di ambil kerajaan untuk mengurangkn status penganguran graduan...
gua mmg akui kerajaan malaysia mmg kerajaan yg bgus....
tp yg masalah skrg nie...
adekah kite prihatin terhadap kerajaan kite sndiri????
gua sj je,nk tau jgk pendapat kwn2 lain....
gua pn bkn la tau sgt pasal isu2 semasa nie....
sbb 2 la gua tulis text nie dalm blog gua...


nie lg satu isu guan nk sentuk nie....
gua bkn sempurna sgt...
tp gua terkilan jgk la...
isu nie sgt sensitif la kalo gua sentuh...
KENapa STUDENT IPTA byk melakukan aktiviti yg kurang bermoral???
gua tau jwpn nie...
sbb gua pn kurang sempurna jgk la...
gua mmg wt server jgk la tentang nie...
tp knp harus student mcm kite yg berpelajaran tinggi terikut2 ngn anasir yg di bawa oleh barat???
gua mmg hidup staill amerika...
tp gua ade pegangan gua lg...
agama tetap di hati,wlpn jahat mcner....
orai????setuju???
gua ikot staill die krn pd abad nie.....
kite kene maju kn diri kite setanding negara maju la....
so?kite sbai student jgn la kite melakukan perbuat yg tidak bermoral....
AWAS...
PERBUATAN XBERMORAL MERUGIKAN DIRI SENDIRI....
JANGAN LA KITE MELAKUKAN SESUATU PERKARA TANPA MEMIKIRKAN AKIBATNYA..
sj je gua ingat kn...
untuk ingatan gua jgk...
kite hidup nie kene saling berkomunikasi tentang nie...
agar kite same2 xsesat,2 jew...
pe2 pn gua mintak diri dulu...
nti gua tulis lg text yg berkaitan ngn isu2 yg ptot kite kngsi bersama...
salam kemaafan gua mintak sekiranya kate2 gua menyentuh hati pihak tertentu....
ok la...
trime kasehhhhhh....
tocey2......
thanks......

No comments:

Post a Comment